Tulipánvirágzás Szlovéniában
Időpont: 2024.04.20. - 04.20.
TRAKOSTYÁN VÁRA – SAMOBOR a Medvednica-hegységgel
Időpont: 2024.04.21. - 04.21.
Ár: 15 990 Ft
Kalandozás Karintiában: Hochosterwitz vára és a Millstatti-tó
Időpont: 2024.04.27. - 04.27.
Ár: 19 990 Ft
ZARÁNDOKLAT LOURDESBA 1 hely felszabadult
Időpont: 2024.04.29. - 05.04.
Ár: 209 990 Ft
PLITVICEI-tavak tavasszal
Időpont: 2024.05.11. - 05.11.
MORVA-karszt csodái BRNO-i városnézéssel
Időpont: 2024.05.12. - 05.12.
Ár: 19 990 Ft
Tavaszi élmények MARIBOR-PTUJBAN
WACHAU hajózással az osztrák Dunakanyarban és TULLN kertjei
Időpont: 2024.05.25. - 05.25.
Tel: 06-83/348-315   Mobil: 06-30/9376-491   E-mail:

USA - idegenvezető szemmel

1.rész

Amerikai Egyesült Államok - Keleti-part: Boston - New Haven - New Port - Plymouth - Philadelphia - Baltimore - Washington és NEW YORK utazásunk legfőbb állomásai. Nem csoporttal, egyénileg a párommal: bérelt autóval és New Yorkban metróval és városi vasúttal.
Milyen volt számomra az USA? Három szóban összefoglalva: hatalmas, rideg és anyagias. Ízlések és pofonok különbözőek, ez az én véleményem, két hét USÁ-ban eltöltött utazás után mondom ezt úgy, hogy 8 éves korom óta járom Európát és több mint húsz éve utazgatom idegenvezetőként Európában buszos csoportokkal, de jártam Egyiptomban, többször Marokkóban és a Közel-Keleten is. AMERIKA: ÁLOMVILÁG vagy MÉGSEM?

Kezdjük az elején, az indulással. Először is ESTA beutazási engedély szükséges ahhoz, hogy az USA-ba utazhassunk. Online lehet igényelni és bankkártyával fizetni, magyar nyelvű változata is van a kérelemnek, egyértelmű kérdésekkel, nem nehéz kitölteni. Azt nem tudom, hogy mennyire ellenőrzik az ott megadott adatok valódiságát (még a közösségi oldalakon való megjelenésünkre is rákérdeznek) az USA erre jogosult szervei, viszont feltételezem, hogy akinek nincs saját lakcíme vagy megnevezhető állandó munkahelye elérhetőségekkel, az nem biztos, hogy megkapja a beutazási engedélyt, ami egyébként gyorsan megjön; 4-5 nap alatt.

Haladjunk tovább: 1 átszállásal (Frankfurtban) utaztunk Budapestről New Yorkba a LUFTHANSA légitársaság menetrendszerinti járatával.

Nagyon kellemes volt a repülő utunk, mindenkinek nyugodtan merem ajánlani a Lufthansa járatait. Bár a frankfurti repülőtéren nem könnyű kiigazodni, de mivel pontosan érkeztünk, volt több mint 2 óránk megtalálni a new york-i járatunk indulási helyét. Hatalmas gép az A380-as kb. 650 utassal, de kényelmes és annak ellenére, hogy én eddig 5 óránál hosszabb repülő úton nem voltam nagyon jól viseltem az utazást. A 8 órás repülőút alatt kedves, de németesen határozott légikísérő hölgyek szolgáltak fel kétszer snacket és egyszer meleg ételt és többször hideg és meleg italokat. Lehetett zenét hallgatni és filmet nézni az ülésbe beépített készülék és fejhallgató segítségével és annak ellenére, hogy végig nappal utaztunk még tudtam egy kicsit szunyókálni is. Hazafelé pedig egy órával előbb érkeztünk vissza Németországba (7 órás volt az út), mert kedvezőek voltak az Atlanti-óceán feletti légáramlatok.
De vigyázat, figyeljünk arra, hogy mit pakolunk a kézi poggyászba, ugyanis a laktózmentes túrórudim a hátizsákomban bombariadót váltott ki a frankfurti repülőtéren és fegyveres rendőrök jelenlétében egyenként kellett hátizsákom tartalmát kiürítenem és megmutatnom. De hát ilyen az én formám.

Szóval megelégedéssel szálltam ki a repülőgépből New Yorkban a J.F.Kennedy repülőtéren, ami szintén hatalmas, még nagyobb mint a frankfurti és ingyen igénybe vehető nyerges vasút közlekedik a legfontosabb részei között (Frankfurt-i repülőtéren is volt nyerges vasút).

Örömöm nem tartott sokáig, miután egy hatalmas csarnokba tereltek bennünk és ott megkezdődött 2 órás sorban állásunk a bevándorlási hivatal ellenőrzési pontjáig. Csak az vigasztalt, hogy ESTÁ-val először érkezők, lehettek németek, görögök vagy norvégok, velünk együtt sorban álltak. Mi a párommal egy - szerintem - kínai származású hivatalnokhoz kerültünk, aki feltette amerikai angolul a szokásos kérdéseit: miért jöttünk, hol szállunk meg és mennyi időt töltünk el az USÁ-ban (nekem végig az járt közben az eszemben, hogy csak vissza ne küldjenek Európába, mert egy újabb 8 órás repülőutat nem szívesen tettem volna meg ezek után). Különösebben nem foglalkozott velünk, de amit megalázónak találtam az utána következő ujjlenyomat vételek; egy ujjal, 3 ujjal és kamera felvétel elölről. Biztos, hogy szükség van erre? Hiszen ujjlenyomatos útlevéllel érkeztem. Na mindegy, fő a biztonság. Csak az a fura, hogy a new york-i tartózkodási címünket le kellett adni az ESTA kérelemhez, a budapesti és new york-i repülőtereken, de mi nem is ott szálltunk meg és ezzel utána és visszafelé már a "kutya" sem törődött.

A kocsibérlés a Hertz-nél simán ment, bár az itthon megadott árnál többet fizettünk, mivel a biztosítást az előzetes foglalásba nem kalkulálták bele. Azért összehasonlításként megírom, hogy előtte évben Olaszországban béreltünk egy hasonló nagyságú Opel Corsát, ami vadonatúj volt kb. 4000 km-rel és a 8 napra kb. 57.000 Ft-ot fizettünk összesen bérleti díjként, az USÁ-ban egy 5 ajtós Toyota Yaris bérlete ugyanennyi időre: kb. 250.000 Ft volt, igaz nem kellett tele tankkal és kitakarítva visszavinni, de ez nem került volna ennyibe itt sem.
Viszont ha kocsit bérelnek az USÁ-ban itthon egy nagyon jó útvonaltervező programot töltsenek le USA államai szerint a mobiltelefonjukra vagy GPS-re,mert anélkül kint semmire sem mennek!
MIKOR UTAZZUNK? Nagyon szélsőséges az éghajlata (ahogy látjuk a TV híradásokban is), nyáron és télen semmi esetre ne menjünk!!! Legjobb április 20-tól június közepéig és szeptember 20-tól november elejéig tartó időszak (az ősz nagyon szép, de későn kezdődik).